ECO-MOBILITY REVOLUTION IN PASTO, COLOMBIA: SOLAR-POWERED HYBRID VEHICLE PROTOTYPE
Main Article Content
Abstract
The growing concern over pollution and unsustainable exploitation of natural resources due to the high demand for fossil fuels has led to the development of a hybrid vehicle prototype with GSM monitoring. This project, titled 'Hybrid Vehicle Prototype with GSM Monitoring System,' aligns with the mechatronic design and development research at the University of Mariana's Faculty of Engineering in San Juan de Pasto, Colombia. The goal is to reduce emissions and fuel expenses by harnessing cleaner energy sources compared to traditional vehicles, contributing to more sustainable mobility and the decarbonization of the energy sector. This project represents a technological advancement that addresses two fundamental challenges: the use of non-conventional energy sources with their respective monitoring system and the optimization of fuel consumption in automobiles
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
All the texts published in this magazine are distributed under a Creative Commons License «Attribution-Non-Commercial-Share the same»
References
"Vista de Dinámica de la penetración de tecnologías alternativas para vehículos automotores y su impacto en las concentraciones de carbono atmosférico". Portal de Revistas UN. https://revistas.unal.edu.co/index.php/avances/article/view/26661/27002 (accedido el 30 de mayo de 2023).
[1] L. Nurhadi, S. Borén, H. Ny, y T. Larsson, “Competitiveness and sustainability effects of cars and their business models in Swedish small town regions”, J. Clean. Prod., vol. 140, pp. 333–348, 2017.
S. Hoyos, C. J. Franco, y I. Dyner, “Integración de fuentes no convencionales de energía renovable al mercado eléctrico y su impacto sobre el precio”, Ing. Cienc., vol. 13, núm. 26, pp. 115–146, 2017.
I. Capellán?Pérez, M. Mediavilla, C. de Castro, Ó. Carpintero, y L. J. Miguel, “Agotamiento de los combustibles fósiles y escenarios socio?económicos: un enfoque integrado”, Uva.es. [En línea]. Disponible en: http://www.eis.uva.es/energiasostenible/wp-content/uploads/2014/09/Capellanetall2014_esp.pdf.
D. A. Cajamarca Tigre y V. E. García Toledo, “Determinación de las ventajas ambientales que presenta un vehículo híbrido respecto a un vehículo normal de similares características”, 2010.
J. A. Marroyo y J. Garcia Lopez. “TRABAJO, POTENCIA Y ENERGÍA”, 2015. Disponible en:
https://www.researchgate.net/publication/316167304_TRABAJO_POTENCIA_Y_ENERGIA
G. Uía, C. Omplementaria, A. Paneles, F. Autor, y M. R. Canales, “GUÍA COMPLEMENTARIA ANB”, 2017.
“Diseño de una camilla con cilindro hidráulico - Repositorio Institucional de Documentos”, Universidad de Zaragoza, 2012. Disponible en:
https://zaguan.unizar.es/record/7687?ln=es. [Consultado: 22-may-2023].
J. T. C. Lizarza, “Método de los Elementos Finitos para Análisis Estructural”, Core.ac.uk.
T. Gagliardi, “Análisis de la comunicación de radio frecuencia con módulos nRF24L01”, Universidad Nacional de La Plata, 2019.
Y. Bedoya Giraldo, C. F. Salazar Giraldo, y J. F. Muñoz Lozano, “Implementación, control y monitoreo de un sistema de Seguridad vehicular por redes GSM/GPRS”, 2013.
M. G. López, “Control de lazo abierto de la velocidad de un motor de inducción utilizando PWM con vectores espaciales”, 2001